Kamis, 12 Desember 2013

Cendawan Ajaib / Alga Mekah / Mut-Mut / Mushroom Tea / Wonder Drink / Kocha Kinoko / Hongchajun / Ibu Som / Susu Harimau

Cendawan Ajaib / Alga Mekah / Mut-Mut / Mushroom Tea / Wonder Drink / Kocha Kinoko / Hongchajun / Ibu Som / Susu Harimau



Pati cendawan ajaib digunakan di zaman empayar t- shing lagi. Terkenal di 20 buah negara. Dipercayai berasal dari lumut telaga zam-zam di negara arab. Telah dibawa ke Malaysia dalam tahun 1960an.
Air minuman cendawan ajaib dalam amalan tradisional sering dikaitkan dengan kesihatan dan diamalkan bagi tujuan merawat penyakit seperti:
*strok/kanser
*batu karang/prostat
*maigrin/tyroid
*batuk berpanjangan/asma
*memulihkan tenaga batin
*keletihan/susah tidur/tidur tak lena
*susah buang air kecil & besar
*sembelit/lenguh sendi
*sakit pinggang/belakang
*gout/bias tapak kaki
*kencing manis
*menguruskan badan
*tekanan darah tinggi
*sakit angin gastrik DLL
NOTA: Sangat tidak sesuai untuk perempuan mengandung
Pati cendawan ajaib ini telah terkenal di 20 buah negara, di Rusia dikenali sebagai “Mushroom tea”, di China ‘’Hongchajun’’, manakala di Jepun “Kocha Kinoko” dan lain-lain lagi. Pati cendawan ajaib ini kaya dengan natrusi yang amat luar biasa. Ia mengandungi asid organic, vitamin dan enzyme yang mempunyai nilai yang terlalu tinggi. Ia juga mengandungi vitamin B (B1, B2, B6 dan B12) di dalam membekalkan tenaga. Vitamin B berfungsi memproses lemak dan protein untuk membentuk tenaga. Lastic asid sangat penting di dalam membantu proses penghadaman. Ustric asid mempunyai kekuatan antibiotic di dalam menentang penyakit. Malic asid untuk membantu hati mengeluarkan toksid dari dalam badan. Gluconic asid dan Butyric asid untuk mengawal membrane sel. Amino asid amat penting di dalam penghasilan enzyme. Pati cendawan ajaib juga kaya dengan anti oksidan untuk membantu pencegahan penyakit kanser.
Pati cendawan ajaib bersifat asid yang terlalu berharga. Factor asidic pati ini sangat penting di dalam mengimbangi asid alkali yang mampu bertindak pada makanan, minuman dan udara yang diambil semasa pernafasan. Kesan pengambilan pati cendawan ajaib akan mempengaruhi fungsi hati, sistem aliran darah, sistem penghadaman serta menstabilkan nilai PH di dalam organ badan manusia.
Doctor Kombu dari Korea telah membawa pati cendawan ajaib pada tahun 414 ke Jepun untuk merawat masalah penyakit usus yang dialami oleh maharaja jepun. Penyakit yang dialami oleh beliau telah berjaya dipulihkan. Cerita kejayaan ini telah tersebar sehingga ke Eropah Timur, Rusia dan Jepun. Ini menyebabkan pati cendawan ajaib menjadi bahan rujukan pakar-pakar sains. Bermula dari peristiwa ini, pati cendawan ajaib dikenali sebagai Kombucha tea.
Sumber Rujukan dari: 300 buah buku dan kertas kajian dari Rusia dan German.
Kajian dari 20 Buah Negara
Pati cendawan ajaib paling mujarab merawat gout, rheumatism, tekanan darah tinggi dan sakit tua. Uric asid dan kolestrol di dalam darah akan dipecahkan kepada molekul-molekul halus dan dikeluarkan melalui air kencing. Academy of Chemists U.S.A (2000).
Di Rusia pati cendawan ajaib ini dikenali sebagai “wonder drink” di dalam membantu menyembuhkan maigrin, gastric dan kesukaran membuang air besar. (Sumber rujukan: Central Oncological research unit, 1998). Penggunaan pati cendawan ajaib setiap hari akan mampu mengelakkan penyakit kanser (Russian Academic of Science in Moscow-1998).
Tiada kesan negative kepada kesihatan manusia di dalam pengambilan pati cendawan ajaib dalam jangka panjang. Ini disahkan oleh US Food and Drug Administration, FDA. Sumber American Cancer Society on Kombucha Tea, 1997.
Menurut Dr Sklender pengambilan cendawan ajaib mestilah diambil pada waktu pagi ketika perut kosong. Gelas kedua dan ketiga diambil setelah selepas makan tengahari dan malam. Menurut beliau pati cendawan ajaib ini mempunyai antibiotic yang diperlukan oleh badan bagi tujuan menentang penyakit. Minum ketika perut kosong sangat sesuai bagi menyerap antibiotic tersebut. Minuman bagi gelas kedua dan ketiga sangat baik bagi tujuan penghadaman. (Guther.W.F Journal 1994).
Menurut akhbar New York Times dan Miami Heraid (28/12/1994), rakyat Amerika digalakkan meminum pati cendawan ajaib untuk tujuan perawatan penyakit darah tinggi, stress meningkatkan imunisasi Prof Dr Wilhem Hennerberg (1926) meminum pati cendawan ajaib dapat menghilangkan penyakit terutamanya masalah pembuangan air besar (Constipation).
Penyakit kanser isteri bekas President German telah dirawat dengan meminum pati cendawan ajaib sehingga sembuh. (Dr Veronika Carstens, 19987).
Kajian yang dibuat oleh Cajun Ernie terhadap 1000 orang peminum pati cendawan ajaib selama 3 bulan didapati faedahnya kepada mereka di dalam penyembuhan penyakit usus/angina (85%), sakit sendi/tulang (51%), ulcer/masalah penghadaman (30%), masalah sukar tidur (28%), mengurangkan berat badan (24%), mencantikkan kulit (17%), gout (16%). Kajian ini dibuat secara menyeluruh kepada 1000 orang yang mempunyai pelbagai penyakit pada pecahan yang berbeza (Kombucha Classes: Los Angeles Medical University, CA 25/11/2010)
Di Manchuria (Siberia) dan Kergasok (Rusia) terdapat ramai orang tua yang hidup sihat pada umur 100 atau 130 tahun. Mereka mengambil pati cendawan ajaib sebagai minuman seharian dalam sukatan 150-250ml sehari. (Manchurian Mushroom Tea, Horold W.).
BENIH CENDAWAN AJAIB
“YANG HIDUP DI DALAM AIR GULA LAGI BOLEH MEMBIAK. INILAH SEJENIS MAKHLUK GANJIL DIJADIKAN ALLAH UNTUK HAMBANYA YANG MEMPUNYAI PENYAKIT”


1.       LELAH
2.       DARAH TINGGI
3.       SAKIT JANTUNG
4.       KENCING MANIS
5.       LEMAH TENAGA ZAHIR DAN BATIN
6.       KENCING TAK LAWAS
7.       SEMBELIT
8.       BATUK BERDARAH
9.       JENIS BATUK DEMAM PANAS
10.    SAKIT BUAH PINGGANG
11.    BATU KARANG
12.    LENGUH-LENGUH
13.    BISA-BISA DALAM TULANG SENDI
14.    SAKIT ANGIN DAN URAT
15.    SAKIT PERUT
16.    PARU-PARU BERAIR
17.    GASTRIK
18.    SAKIT DADA
19.    SAKIT ULU HATI
20.    PEREMPUAN LEPAS BERSALIN
21.    ULURAN
22.    RESDUNG
23.    LUKA-LUKA KECIL
24.    PENING KEPALA
25.    MELANCARKAN PERJALANAN DARAH
26.    JERAWAT
27.    SAKIT KUNING
28.    DAN LAIN-LAIN


CARA MENGGUNAKANNYA:
BACA BISLMILLAH DAN SELAWAT 3 KALI KEMUDIAN NIAT. MINTA ALLAH SEMBUHKAN KERANA INI ADALAH PENAWAR SEGALA PENYAKIT. SEMUA YANG DI ATAS INI TELAH TERBUKTI MELALUI PESAKIT-PESAKIT YANG TELAH MENGHIDAP PENYAKIT SEPERTI DI ATAS YANG MANA SAKITNYA TELAH PUN BERKURANGAN DAN KEMBALI SIHAT WALAFIAT.
SAYA JUGA MEMOHON KEPADA PESAKIT-PESAKIT YANG TELAH MENCUBA UBAT INI DAN TELAH PULIH PENYAKITNYA SUPAYA MENGHUBUNGI SAYA BAGI TUJUAN MENGUMPULKAN FAKTA-FAKTA PESAKIT DAN KHASIAT UBAT INI.
CARA BANCUHAN:
7 GELAS AIR SEJUK DAN 7 SUDU GULA KEMUDIAN KACAU SEHINGGA MANIS DAN TAPAKAN SELAMA SEBULAN.
ATURAN / CARA MINUM:
SEHARI 2 / 3 KALI (PAGI, TGHARI DAN MALAM) MINUM.
PERINGATAN:
BOLEH MENGAMBIL ANAKNYA PADA MALAM BULAN PENUH (PURNAMA), JANGAN GUNAKAN AIR YANG PANAS, JANGAN DIMASUKI NAJIS-NAJIS, JANGAN DISENTUH TANPA BERSUCI (HADAS BESAR). SESUAI DIAMALKAN BAGI PASANGAN YANG MENGALAMI KESUKARAN MENDAPATKAN ZURIAT, INSYA-ALLAH MUJARRAB.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar